Ik heb anderhalve week gelden in mijn vinger gesneden en de wond wil niet dicht, wat moet ik doen?

Ik sneed ongeveer anderhalve week geleden in mijn vinger en wond is nog steeds niet dicht. Het bloed niet meer maar er zit nu een soort kloof in mijn vinger. De snee zit precies op het punt van mijn wijsvinger waar ik mijn vinger buig, en omdat ik op school veel moet schrijven scheurde de wond steeds open. Het doed erg pijn als ik mijn vinger buig of als ik er druk op uitoefen. Mijn vinger is een beetje dik en rood, de wond zelf is een beetje gelig en ook rood. Weet iemand wat ik hiermee aan moet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
ronron1212
6 jaar geleden
Daar voor kun je even naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daar zijn zalfjes/crêmes voor. Vettend om je huid flexibel te houden en af te sluiten van de buitenlucht (zodat de huid zich beter kan herstellen) en liefst antibiotisch zodat het de bacteriën doodt en buitenhoudt.
Meestal duurt het wel even en inderdaad, op die plek gaat het niet snel want het barst snel open. Maar er moet wel een stijgende lijn in de genezing zitten. Houd goed bij of het elke dag wel een beetje beter gaat. Anders moet je echt naar je huisarts.
Gelukkig is het nu korte vakantie - het kan geen kwaad je vinger in te wikkelen in een gaas (niet te dik) zodat je je vinger niet of weinig buigen kan, dan kan het wondje beter genezen. Het gaasje gaat gewoon over de creme/zalf. En daar een paar dagen mee lopen. Oja, roken vertraagt het genezingsproces, dus niet roken, ook niet plotseling beginnen met roken :-)
AnnBoo8146
6 jaar geleden
Ga naar de huisarts. Die kan bepalen wat er precies aan de hand is, en wat je moet doen.

Antwoorden (1)

bij de apotheek: biogaze halen. Groen geimpregneerd gaas. Stukje op maat knippen, met pleister afdekken. regelmatig verversen. Succes gegarandeerd.