Bij beginnende keelpijn en pijn bij slikken:
Knijp een halve citroen uit in een glas heet water en voeg een paar plakjes verse gemberwortel, honing en wat kaneel toe. Erg lekker en werkt goed!

Ga wel als het aanhoudt naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://gezondetips.nl/keelpijn-5-gezonde-tips-tegen-een-zere-keel
Nog een paar tips waaronder een hele goede die zorgt voor ontsmetting: gorgelen met zout water. De bonus tip: natte sjaal en handdoek om je hals 's nachts; eigen ervaring: dit werkt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel. Goed idee!
Meestal zal een behandeling van keelontsteking bestaan uit pijnstillers nemen en voldoende vocht tot je nemen. Als je een paar dagen geen of weinig water drinkt of als je langer dan een week ziek bent dan moet je contact opnemen met je huisarts.
Controleer daarom ook je lichaamstempratuur als je last hebt van een pijnlijke keel. Je hebt last van koorts als je lichaamstempratuur hoger is dan 38 graden. Zorg ervoor dat je genoeg drinkt zodat je lichaam de hitte ook kwijt kan via het zweet.
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk dank voor jullie reactie. Inderdaad drie dagen koorts, maar nu gelukkig minder. Ik kijk deze week nog aan.