hoe kan je weten of iets gekneusd is?

Ik heb sinds 1 dag last van mijn wijs - en middelvinger. Mijn broer heeft er tegen aan geschopt en toen ik vanochtend wakker werd, deed het best wel pijn. Het word in de middag minder, maar nu ik dit typ doet mijn hand pijn. Bij mijn elleboog is het ook al 2 keer zeg maar geknakt (dat wat je ook bij vingers kan doen , als je er aan trekt hoor je zeg maar 'knak') Ik vraag me af of het gekneusd is maar mijn moeder zegt van wel, maar ik geloof er eigenlijk niet zo veel van. Ik hoop dat iemand het weet.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (1)

Bij een kneuzing is, in de meeste gevallen, de bovenhuid intact en is er enkel sprake van een onderhuidse verwonding.
Symptomen van een kneuzing zijn:

De plaats van de kneuzing is pijnlijk
Er is sprake van een bloeduitstorting op de plaats van de kneuzing
Er is sprake van een zwelling en roodheid op de plaats van de kneuzing
Er is sprake van drukpijn op de plaats van de zwelling
De plaats van de kneuzing voelt warm aan
Veelal is het bewegen van het aangedane lichaamsdeel pijnlijk
fremar