Ik ben dakloos en ben mn id verloren heb geen ziektekosten verzekering heb ontstoken kies wat nu?

Ik leef op straat en geen familie die helpt ben niet verslaafd geen inkomen omdat ik geen id meer heb kan niet nieuwe aanvragen heb geen postadres en ik ben in nederland geboren maar heb italiaanse nationaliteit en heb sinds gisteren ontstoken kies maar kan niet naar de tandarts hoe kan ik evengoed geholpen
worden wie kan mij helpen ??
Ik onwijs veel pijn in mn mond en wordt al erg dik groetjes gerardo iav reactie en advies!!!!
Ps ik ben niet verslaafd drink niet en rook niet en niet aan drugs ben door omstandigheden op straat beland en zonder id of paspoort wordt je nergens geholpen heb al veel geprobeerd

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
Inekez1
6 jaar geleden
Geen huis, geen familie, geen inkomen, geen id-kaart, geen postadres... Kiespijn is heel vervelend, maar volgens mij maar een deel van je probleem.
Wat je in deze situatie het beste kunt doen weet ik niet. Vraag advies bij de daklozenopvang of andere hulporganisatie in jouw buurt. Zij weten welke mogelijkheden er zijn voor arts of tandarts en kunnen je ook adviseren hoe je weer een id aan kunt vragen.

Antwoorden (1)

Tandartspraktijk 'jouw mondzorg' in Utrecht richt zich op kwetsbare personen waaronder daklozen. Dat je niet verslaafd bent en niet rookt en drinkt moet je vooral zo houden, maar het maakt voor de behandeling niet uit. Je hoeft ook geen excuus te bedenken om geholpen te willen worden. Nu maar hopen dat je in Utrecht kunt komen.
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
Op de site staat:
"Patiënten uit de doelgroep worden veelal begeleid door een casemanager. Voor deze doelgroep kunnen wij vaak aparte afspraken met hun zorgverzekering maken, om de kosten van de behandeling te vergoeden." Gerardo heeft (nog) geen casemanager en geen zorgverzekering.
Toch eerst even bellen en verder informeren voor je met pijn en moeite naar Utrecht afreist.
paulus811
6 jaar geleden
Uiteraard eerst even bellen. Op de site staan ook niet de voorwaarden waaronder men geholpen wordt, maar geen verzekering hebben zal wel vaker voorkomen bij deze doelgroep. Sterker nog, zonder adres wordt het afsluiten van een verzekering vrijwel onmogelijk.
Inekez1
6 jaar geleden
Er is een speciale regeling voor de zogenaamde 'doelgroep patiënten'. Maar die kunnen pas geholpen worden als ze bij de praktijk zijn ingeschreven. Inschrijven kan alleen met een casemanager en een zorgverzekering is wel degelijk nodig. Voor daklozen is dat ook gewoon te regelen, maar niet zonder ID, zonder postadres en zonder daklozenuitkering. De casemanager moet trouwens mee bij elke afspraak, dus zelf langs gaan is geen optie.
http://www.jouwmondzorg.nl/inschrijven/inschrijven-casemanager/
Inekez1
6 jaar geleden
- min van mij. Het lijkt een goede regeling, maar is voor vraagsteller geen optie. Die zal toch echt eerst andere zaken moeten regelen.
paulus811
6 jaar geleden
@Inekez1, sportief dat je de min toelicht, dat gebeurt maar zelden ;-). Het klopt wellicht wat je zegt, maar de officiële route via ID, adres etc. lijkt me veel te lang duren als je een ontstoken kies hebt. Ik zou in dit geval toch contact opnemen met de instelling en kijken wat ze kunnen doen.