Hoe hou ik het beste vol om minder suiker te eten?

Redelijk vaak heb ik in mijn achterhoofd om minder suiker te gaan eten(ik eet echt heel veel suiker), eenmaal wanneer ik bezig ben begin ik te trillen, wordt ik chagerijnig en MOET ik voor mijn gevoel suiker. Dit gaat dan helemaal fout en dan eet ik een hele zak snoep leeg. Alle suikers vermijden doe ik nier maar wel bewuste suikers zoals snoep, vruchtensap/fris. Hoe moet ik dit aanpakken?

1.5K

Antwoorden (2)

Je zegt dat je suikers vermijd, maar wat een en drink je ter vervanging? Als je het alleen maar weglaat, krijg je ineens een stuk minder energie binnen, dit zorgt voor honger, trillen, en chagrijnig zijn.

Probeer de focus te leggen op volwaardige voeding TOEVOEGEN, in plaats van te denken dat je vanalles moet weglaten.
Eet meer producten die eiwitrijk zijn, of die veel vezels bevatten, en kijk ook of je voldoende vetten eet.
Een stuk fruit kun je prima eten, door de vezels worden de suikers minder snel opgenomen.
Verder kun je wat vaker kwark of griekse yoghurt pakken, als snack kun je groente of een handje noten pakken, er zijn genoeg mogelijkheden.
Alleen suikerrijke producyen als snoep, frisdrank, en vruchtensap vermijden is een goed streven. Af en toe een glaasje of een paar snoepjes nemen is niet erg, maar ze bevatten niet echt stoffen die je lichaam nodig heeft.

Wat handig kan zijn is een paar dagen invullen wat je eet en drinkt in een app als MyFitnessPal of FatSecret. Gebruik een keukenweegschaal voor je porties.
Hierna kun je kijken wat je binnenkrijgt, en wat je aan kunt passen.
Blijf niet continu alles invullen in zo'n app, dat geeft te veel stress, maar af en toe een dagje kan goed inzicht geven.
Toegevoegd op 07 maart 2018 06:47: tekst
Ritsuka
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies! Je kunt alleen je suikerinname verminderen door je suikerspiegel egaal te houden.
Door te zorgen voor een evenwichtig voedingspatroon, met complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elke maaltijd. Op deze manier blijft je bloedsuikerspiegel stabiel, voel je je verzadigd en heb je minder behoefte aan suiker. Chroomrijke producten, zoals edelgistvlokken kunnen bijdragen aan een stabiele bloedsuikerspiegel.