wat moet ik doen met een overbelaste kniepees?

Hallo, ik ben 17 jaar en ik voetbal. Ik heb al meer dan een maand last aan de buitenkant van mijn knie. Het is de knie van mijn standbeen. Ik ben 2 weken geleden naar een sportarts geweest en hij zag dat de kniepees aan de buitenkant door het explosief draaien en sprinten is beginnen wrijven met omliggende delen. Daardoor is hij beginnen ontsteken. Door die pijn kan ik niet lopen en dus ook niet voetballen. Gelukkig kan ik pijnloos wandelen. Die dokter heeft met een toestel die soort van geluidsgolven verstuurd dit behandelt. Hij zei dat het snel zou beteren. Ondertussen moest ik iedere avond mijn been een aantal keer optillen om zo de knie te versterken. Ook moest ik de buitenkant van mijn knie stretchen alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen. De pijn heeft ongeveer een weekje verbeterd maar nu is de pijn weer helemaal terug. Ik kom ongeduldig want ik wil van die pijn af en wil na meer dan een maand terug kunnen voetballen. Naar de sportarts gaan heeft dus ook niet geholpen. Zouden jullie weten wat ik best doe?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Cryofiel
6 jaar geleden
Geen enkele arts kan altijd in één keer de juiste oplossing vinden. Ga dus terug naar de sportarts. Of anders naar de huisarts. Dan zal die met een andere oplossing komen die je kunt proberen.

Antwoorden (1)

Overbelast moet meestal genezen d.m.v. rust. Als je beweegt probeer het dan zo veel mogelijk onbelast, zoals fietsen of zwemmen.