hoe kan ik zien of mijn pols gebroken is?

tijdens het schaatsen viel ik behoorlijk hard. toen ik op stond merkte ik dat mijn pols behoorlijk pijn deed. het is nu een paar uur later en ik voel het nog steeds (minder, maar nog steeds wel pijnlijk). hij zwelt niet op, dus gekneusd is mijn pols denk ik niet, maar hoe kan ik weten of het gebroken is? voor de zekerheid naar de dokter gaan, of is het vals allarm?

Toegevoegd na 1 minuut:
alarm*

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
Wij kunnen dat vanaf hier niet beoordelen, ga naar je huisarts

Antwoorden (2)

Dat weet je alleen maar als je een foto laat maken, en daar moet je voor naar de dokter
6 jaar geleden
Naar de dokter gaan en een foto laten maken Is je beste optie. Maar wat ze vroeger bij mij wel eens deden als ze bang waren dat ik mijn pols Had gebroken is kijken of ik mijn vingers kon bewegen lukt dat niet of het doet heel erg zeer dan moet je sowieso naar de dokter