Ik heb een lange tijd last gehad van droge handen, en ik ben er achter gekomen dat het vooral belangrijk is dat je je handen heel goed droogt. Als je dit niet doet en je komt vervolgens in aanraking met buitenlucht dan kan een gevoelige huid daar erg last van gaan krijgen, en dan droogt het dus uit. Goed blijven drogen dus, en vooral ook een beetje creme smeren. Dan is het meestal binnen 2 dagen wel weg!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De handen veel wassen met warm of heet water is schadelijk en een warm of heet bad, onttrekt vocht aan de huid waardoor die sneller veroudert. Handen wassen doe je bij voorkeur met koud of lauw water! Het lijkt een beetje contradictorisch, omdat water de huid kan uitdrogen, maar toch is het zo, vooral met warm water en zepen. De huid heeft van nature een zure beschermmantel, heet water en zeep beschadigen die mantel. Wassen, o.k. maar dan liefst met koud of lauw water, daardoor respecteer je de huid en blijft die lang jong.
fremar