hoe kan ik verdikken?

hej, ik wil graag verdikken maar op een gezonde manier!
ik word vaak uitgescholden met mijn lichaamsvorm vroeger werd ik er ook hard mee gepest. en ik wil dat dit ophoud! ik zou graag op een gezonde manier verdikken door middel van oefeningen doen ofzo
bedankt voor die dat reageren ! xoxo

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Cryofiel
6 jaar geleden
Wat is je leeftijd en je BMI?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Probeer niet te voldoen aan de 'norm' van anderen. Dát gaat je sowieso niet lukken. Er zijn altijd mensen die denken dat ze het beter te weten.
Het is juist de uitdaging jezelf te accepteren voor wie en wat je bent. Dan heeft de mening van de ander geen invloed meer op je zelfbeeld: de mens is al goed en fantastisch!

Antwoorden (2)

Er is niets mis met uw gewicht, want het hoort bij uw constitutie. Meer nog: het is voor u een heel positieve factor, want het verhoogt uw levensverwachting. Maar u voelt zich niet fit en overal krijgt u te horen dat u er uitgemergeld uitziet. Bovendien hebt u het gevoel dat u altijd uw zin eet zonder u in te houden. Wat moet u doen? In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, is de beste oplossing: sporten. Uw metabolisme is immers te laag, dus moet u het verhogen! Bovendien heeft sporten het voordeel dat u bijkomt door spiermassa bij te kweken en er daardoor ook aantrekkelijker uitziet. Sport is ook de beste manier om uw eetlust te verhogen. Krachtsporten genieten wel de voorkeur boven duursporten. Fitness is in dit verband uitstekend. Als u te weinig beweegt, zult u niet altijd gewicht winnen op de gewenste plaatsen.

neem vier maaltijden per dag: ontbijt, lunch, vieruurtje en avondmaal. Hou u aan die basisregel!
neem 's morgens een uitgebreider ontbijt, met granen, fruit, vruchtensap en een eiwitbron (ei of ham)
gebruik bij de twee hoofdmaaltijden gezonde oliën: olijfolie, koolzaadolie (smaakt beter als u ze vermengt met olijfolie) en notenolie. Doe er wat bij uw salades. U kunt er ook gebruiken bij rijst of pastagerechten met kruiden. Zet ook oliehoudende producten op het menu: amandelen, okkernoten, cashewnoten, pijnappelpitten,... : ze zijn ideaal bij onder meer salades en kazen
verorber bij het vieruurtje niet alleen noten, maar ook gedroogde vruchten, pruimen, dadels, abrikozen enz.
houdt u van chocolade, dan is dat mooi meegenomen, want hij is een uitstekende bondgenoot!
fremar
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Goede punten!
Verdikken is - mits je gezond bent - een kwestie van een gezonde leefstijl. Dus voldoende eten, gezond eten, gevarieerd eten; voldoende slaap; voldoende rust; behoorlijk wat beweging.

Lukt het daarmee niet en is je ondergewicht niet tijdelijk maar blijvend, dan kun je overwegen naar een mogelijke medische oorzaak te zoeken. De huisarts is dan de aangewezen weg. Denk bijvoorbeeld aan mogelijke hormonale problenen, iets met de schildklier, of een probleem met het reguleren van de bloedsuikerspiegel.

Is een medische oorzaak eenmaal uitgesloten, dan kan een diëtist je helpen. Die kan je uitleggen hoe je de gezonde vetten binnenkrijgt zonder "dicht te slibben", en wat je verder kunt doen om aan te komen.
Cryofiel