Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe snel werkt een magnesium supplement bij een magnesium te kort?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
46.5K
Ritsuka
6 jaar geleden
Dat kan je behandelend arts je vast vertellen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je een goed opneembaar supplement neemt kan je binnen 24 uur verschil merken.
Afhankelijk van de klachten zelf binnen een paar uur.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een verbetering is zichtbaar tussen 3 dagen en 3 maanden na de start van de behandeling, afhankelijk van het tekort.
(Lees meer...)
fremar
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Yep.
De typische tijd die nodig is, is enkele weken. Dan heb ik over de tijd tot je de gewenste stabiele situatie hebt bereikt.

De eerste verbetering merk je al sneller, vaak al na ongeveer een week.

Daarbij ga ik er wel van uit dat je een goed opneembare vorm neemt. Dus niet het goedkope magnesiumoxide, want dat wordt vrijwel niet opgenomen.

Ook ga ik ervan uit dat je een *echt* magnesiumtekort hebt, vastgesteld via bijvoorbeeld een bloedonderzoek. Ik noem dit omdat magnesium helaas nog steeds als een soort wondermiddel wordt gezien in de alternatieve wereld. Daar raden ze zowat iedereen aan om maar magnesium te slikken. Maar dat kan fout aflopen. Het aanvullen van een niet-bestaan tekort kan namelijk schadelijk zijn. Bij magnesium krijg je bijvoorbeeld botproblemen als je er teveel van binnenkrijgt.

Neem dus alleen magnesium als ed via bloedonderzoek een tekort is vastgesteld. Slik dan zoveel dat het tekort wordt opgeheven - niet minder, maar zeker ook nier méér. Doe je dat, dan merk je meestal na één tot twee weken verbetering, en ben je na enkele weken stabiel.
(Lees meer...)
Cryofiel
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding