Zijn er mensen die, net als ik, onder de Lipomen zitten en wat zijn de kosten om die onder narcose te laten verwijderen?

De Lipomen zitten overal in mijn armen, bovenbenen, buik, etc....

Had begrepen dat een operatie niet vergoed wordt, waarom niet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
24.1K

Antwoorden (2)

De chirurg beslist (eventueel samen met narcotiseur) hoe er verdooft wordt, dat kan onder narcose zijn, maar ook een ruggenprik behoort tot de mogelijkheden , de kans is groot dat hij/zij maar 1 lichaamsdeel tegelijk behandeld, dus zal je waarschijnlijk meerdere keren onder het mes moeten. Mijn vader heeft er een paar maanden geleden een groot aantal van formaat tennisbal laten verwijderen, hij ging onder narcose, niet alle lipomen zijn verwijderd, dus hij mag nog een keer terug. Ga naar je huisarts en vraag een verwijzing naar een plastisch chirurg en bespreek met de chirurg de mogelijkheden en vraag naar vergoeding. Mijn vader kreeg de behandeling volledig vergoedt via de basisverzekering. Twijfelt je huisarts over de vergoeding, neem dan contact op met je zorgverzekering. Na verwijderen komen ze wel weer terug, een keer in de zoveel jaar gaat mijn vader onder het mes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Plus +
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Quintekind N.B. Na een niet prettige ervaring over een tandartsrekening (verkeerde informatie van tandarts) ga ik niet meer af op info van de kant van medicus/administratie. Neem liever zelf contact op met de zorgverzekering/helpdesk en laat je goed informeren.
Ik heb vorig jaar een lipoom laten verwijderen. Reden was dat ik er last van had. Buiten dat maakte ik me toch ooj zorgen over of getvtoch niet iets anders was (kwaadaardigs). Betrof een onprettige ingreep onder plaatselijke verdoving.
Buiten eigen risico heb ik alles vergoed gekregen. vind ik ook logisch in dit geval. Ik heb her en der over mijn lichaam meer lipomen. De meeste mensen hebben meerdere lipomen.

Waarom zou je de lipomen willen laten verwijderen? Heb je er daadwerkelijk last van?
Maak je je zorgen of het geen lipomen zijn? Vind je het esthetisch niet mooi? Reden plus opinie van behandelend artsbkan hoogte van de vergoeding bepalen. Vraagven en ander van tevoren goed na bij de verzekering. Vergeet echter niet dat de operatie ook littekens achter laat en pijnlijk is. Laat je dus ook goed voorlichten door je arts voordat je een vervolgstap gaat zetten.