Hebben veel mensen last van fasiculaties en waarom denkt men direct aan ALS?

Overal spier trekkingen op het lichaam maakt je angstig als je hier op zoekt bij Google. Vele, waaronder artsen zeggen dat het met heel veel andere zaken te maken kan hebben dan ALS. ALS is zeldzaam echter is bijna iedereen direct bang voor ALS wanneer de spieren ongecontroleerd beginnen te bewegen. Zelf heb ik ook last van fasciculatie en de arts zegt pertinent overtuigt te zijn dat dit door spanning komt omdat ALS begint met spierzwakte.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vaak simpelweg een magnesiumtekort.

Antwoorden (1)

Stichting ALS maakt veel reclame.
Blijkbaar werkt dat goed en denken mensen daardoor al snel aan ALS terwijl daar geen reden voor is.