Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat is dit voor aanhoudend pijnlijk plekje?

Zou geen ontstoken zweetklier, talgklier, smetvlek zijn .
Wel lymfeklier die dik is.

Zit intussen er 2.5 maand ongeveer .en viel op door vrij dikke en gevoelige knobbel in de oksel, geen wondjes eerder opgemerkt.
Zinkzalf en Calendula en Nestosyl hielpen niets.Tijd geen deo en enkel water werkt ook niet.
Iemand idee of meer tips?

Dermatoloog heeft lange wachtlijst en hoop zonder veel gedoe er van af te komen :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het ziet er op het eerste oog uit als hydratenitis. Ontstoken zweetkliertjes. Tot mijn verbazing worden scheren en deodorantgebruik in de eerste link die ik vond niet genoemd al heb ik daar persoonlijk mijn twijfels bij, want dat was juist mijn eerste ingeving om er op te gaan zoeken. Wel worden diabetes, overgewicht en roken als oorzaken genoemd - (wat mij me hardop doet afvragen waarom ik dit nog nooit gehad heb ;-) Ik zou er zeker mee naar de huisarts ; wellicht is het iets onschuldigs waar met eenvoudige middelen of leefregels iets aan gedaan kan worden. En de wachtlijst voor de dermatoloog wordt zeker niet KORTER als je dat bezoek uitstelt ;-) Let wel, ik ben geen arts, dit is geen diagnose, ik ga alleen af op hoe het er oppervlakkig uitziet. Met het advies er toch maar even naar te laten kijken door een professional.

Bronnen:
https://www.thuisarts.nl/zweetklierontstek...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100