Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe snel merkt men vermindering van angstklachten na een B12 injectie?

Mijn waarde is gestegen van 144 pmol/l naar 210 pmol/l zonder het nemen van supplementen, maar na maanden van hevige angst en depressie besloot huisarts gisteren toch eens een injectie te zetten. Ze zei dat, als ik deze week verbetering merk, ze er volgende week nog één zet en als ik geen verbetering merk, het geen effect heeft en een volgende injectie dus niet nodig is.
Kan het dat ik de injectie toch nodig heb, maar dat ik deze week nog geen effect merk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Angst is niet per definitie zo bekend bij tekorten, maar kan ook al komen door nu alle veranderingen en onzekerheden. Neem de tijd en overleg anders ook ven met de assistente van je arts.. Ervaring met injecteren b12 is ook al heel wisselend. Tegenwoordig tenzij duidelijke achteruitgang, is deze ook nog maar om de 3 maanden ipv wekelijks in de onderhoudsfrequentie. Idem met zelf slikken ( wordt niet vergoed) met b12 zuigtabl/ Deze helpen mij perfect en vanuit voeding neem ik ook te weinig op , mede door medicatie. Nadeel is dat je hoge doseringen moet nemen en daarom ook flink duur ;) Doe dit ook in overleg met de arts evt. later. Je zou ook hier eens kunnen kijken en /of lezen op een FB groep ( kan ik verder niet en geen lid daar) https://b12-institute.nl/over-ons/info-b12-institute/ Succes met alles!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100