Hoe kun je het minder schadelijk maken voor je ogen met je IPad?

Ik zit vaak op de IPad.
Ik moet toegeven vaak maar dat valt sneller op dan dat iemand op zijn telefoon zit.
Want die is kleiner en een IPad groter.
Even snel Facebook kijken doe ik soms maar ik zoek ook veel informatie op of leer voor school.
De een zegt doe je beeldscherm "felheid" haha omlaag dat is minder schadelijk voor je ogen maar voor je nek alleen niet want die blijft niet goed.
De ander zegt dat je pupil continu gefocust is op een beeldscherm en dat ook schadelijk is?
Wat moet je doen op je IPad om het niet schadelijk voor je schouders te maken maar VOORAL de ogen?
Ben erg zuinig op mn ogen want heb staar gekregen aan een oog bij mijn geboorte.
Maar ik moet mn mail checken ik vind het leuk om dingen over dieren te lezen en allerlei andere leuke nieuws en informatie.
Ben erg zuinig, ik rook,drink,slik niet en ook geen vuurwerk afsteker.
Altijd een bril op.

Weet iemand hier een antwoord op?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij daglicht naar buiten en lekker rondkijken.
Dan focus je steeds anders en een stofje wat wordt aangemaakt tijdens het beeldscherm kijken wordt weer verminderd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Echt? Super! Wat bedoel je dan met gewoon naar buiten gaan? Gewoon vaker met de hond lopen of echt iets doen buiten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lopen met of zonder hond maakt niet uit. Vaker is beter dan één keer lang, maar lang is ook goed. Sporten is ook goed, maakt in dit geval niet zoveel uit.
Een tijdje terug (paar weken?) was dit in het nieuws, ook met meer uitleg, maar ik kan het niet terug vinden. Als ik 's avonds lang achter de computer zit, ga ik vaak ook nog een stukje lopen. Overdag is beter, maar beter iets dan niets.

Antwoorden (2)

Je kan je ipad op kleuren om zetten in instellingen waardoor het ieeetss beter voor je ogen is of op zwart wit zetten en je hebt ook nog night shift xx
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankje voor je reactie!
Weet je waar je dit dan kan vinden in instellingen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
instellingen>algemeen>toegankelijkheid>helemaal onderaan en dan activeringsknop> en dan kleuren omkeren of kleurfilters en als je dan 3x klikt dan komt het te voorschijn als het goed is..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
op de homeknop bedoel ik dan
Hoi. Er bestaan schermfilters voor iPad. Het is als een screenprotector, laar het zorgt ervoor dat je scherm mat is en minder licht reflecteerdet in je ogen. Het zal je ogen ook kalmer doen aanvoelen normaal gezien.