Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Iemand een goede tip tegen kriebel achter mijn neus?

Ik heb geen kriebelhoest, dus hoestdrank lijkt me dan niet nodig. Ik heb ook geen verstopte neus, dus neusspray volgens mij dan ook niet nodig. maar wat kan ik wel doen? Heb een hele vervelende jeukprikkel achter mijn neus. moet er erg veel door hoesten.

1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het klinkt als een irritatie. Ben je bekend met allergische klachten? Niet toevallig bloemen of huisdieren in huis o.i.d. ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan zijn dat je ergens allergisch voor bent? Meestal komt een kriebel in de neus ook als teken voordat de verkoudheid begint maar ook weer aan het einde tijdens het genezingsproces. Deze kriebel zou vanzelf over moeten gaan, maar je zou toch wel een homeopathische neusspray kunnen gebruiken om dit te versnellen. Andere oorzaken van de jeuk kunnen zijn; een droge huid( in dit geval vooral genoeg drinken!!) , of er zit veel vuil in de neus Door het inademen in een stoffige ruimte (in dat gevoel regelmatig neus goed zachtjes snuiten) Hopelijk heeft u er iets aangehad
fremar
7 jaar geleden
als je er erg moet van hoesten zou ik toch eens een hoestsiroop tegen kriebelhoest proberen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wrijf over de bovenkant van je neus, net zolang tot de prikkel weggaat. Bij mij helpt dit altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding