wie weet wat voor huidaandoening dit is? (zie foto)

mijn zoontje is inmiddels 4 jaar, het is ontstaan toen hij een jaar of twee was, het lijkt te verergeren. We zijn bij de afdeling dermatologie geweest in het ziekenhuis, zij zeggen dat het ilven is, ikzelf twijfel of het toch niet iets anders is. Kan iemand mij op het juiste spoor zetten

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Erna55
7 jaar geleden
Waarom denk je dat "zomaar iemand van GV " het beter weet dan een dermatoloog ?
Erna55
7 jaar geleden
Je kunt voor een second opinion een andere dermatoloog bezoeken.
Overleg dit met de huisarts.
Antoni
7 jaar geleden
Op https://nl.wikipedia.org/wiki/Epidermale_naevus en https://en.wikipedia.org/wiki/Inflammatory_linear_verrucous_epidermal_nevus las ik wat meer over ILVEN -ik kende die aandoening niet-, en het lijkt mij niet onlogisch dat het dat (wel) is.
Cryofiel
7 jaar geleden
Wat is de *reden* dat je denkt dat het iets anders zou zijn?
Amadea
7 jaar geleden
Heeft hij er last van, jeukt het of doet het pijn?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tsja, de reden waarom ik mijn vraag neerleg bij goeie vraag is omdat ik dus twijfel. De meerwaarde van een forum van goeievraag is juist dat heel veel mensen meekijken i.p.v. een of twee dermatologen die toch al vanuit het perspectief van de door hun aangedragen suggestie denken. Dus nogmaals, liever een reactie van mensen die denken; hee, dat ken ik, dat lijkt i.d.d. op ilven maar is iets anders n.l....In plaats van racties van mensen die zich afvragen waarom ik de mening van een dermataloog in twijfel zou trekken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar om Cryofiels reactie te beantwoorden en Amadea's; nee, hij heeft er geen last van en het jeukt ook niet, dit zijn kenmerken van ilven waar mijn zoontje, gelukkig, dus geen last van heeft, waardoor ik dus ook twijfel of het wel ilven is.
Cryofiel
7 jaar geleden
Heb je jouw twijfel voorgelegd aan de dermatoloog? Zo ja, wat zei die? Ik denk overigens dat je een specialist tekort doet als je zegt dat hij "alleen maar vanuit de door hem aangedragen suggestie denkt". Elke zichzelf respecterende specialist houdt er juist te allen tijde rekening mee dat het wel eens iets anders zou kunnen zijn dan hij in eerste instantie dacht.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat zou je denken, ik bespeur toch ook dat artsen en specialisten onder druk staan. Mijn jongste had bijvoorbeeld last van verborgen reflux en koemelkallergie. Dit hebben we allemaal uiteindelijk zelf uit moeten vinden, terwijl we destijds toch stad en land hebben afgelopen om erachter te komen waarom hij onophoudelijk huilde. Maar goed, zoals eerder aangegeven; ik hoop juist op zo'n forum als dit, waar velen ogen meekijken, er wellicht iemand tussen zit die me op het spoor kan zetten dat het wellicht toch iets anders is. Zo is het destijds ook met bovengenoemde aandoening gegaan; een collega die me tijdens een diner vertelde over dat hij dezelfde symtomen bij zijn zoontje zag (verborgen reflux) Voorheen heeft niemand me op die mogelijkheid gewezen, geen arts, gen specialist. Zodra je weet waar je het moet zoeken kan je er ook beter op anticiperen. Maar goed, i.p.v. me te verantwoorden waarom ik niet blindelings op de specialist vetrouw speur ik liever iets verder.
Poet
7 jaar geleden
Het doet mij denken aan schimmel. De gewone voetschimmel die via de handen soms ook elders op het lichaam komt en ook daar roodheid en kleine blaasjes kan opleveren. De meest gangbare plekken zijn oksels en liezen,waar het immers warm en vochtig is. Maar het kan ook op drogere delen tot uiting komen. Wellicht die suggestie eens met de dermatoloog bespreken
Cryofiel
7 jaar geleden
@vraagsteller, je loopt zo natuurlijk wel het risico in het alternatieve circuit te worden gelokt...

Antwoorden (1)

Misschien zijn het milia, oftewel: gerstekorrels. Dat zijn kleine bultjes in de huid van het gezicht, die op elke leeftijd voor kunnen komen en dan voornamelijk bij mensen met een vochtarme huid.
Bij jonge kinderen zie je het vaak rond de neus. Deze milia ontstaan doordat de talgkliertjes nog niet voldoende open staan, waardoor ze verstopt raken. Vaak verdwijnen deze gerstekorrels vanzelf weer naarmate de kinderen ouder worden.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je, ik kende het niet, ik zal het voorleggen aan de dermataloog.
Amadea
7 jaar geleden
Wat is de reden van de twee negatieve duimen?