Zijn dit symptomen van een nierbekkenonsteking?

2 weken geleden ben ik naar Turkije geweest. Toen we met de bus van de luchthaven naar de hotel gingen kreeg ik plots enorme steken in mijn rechterzij ,helemaal bij het uiteinde van mijn ribben. ,zoals messteken dat ik voelde daarna voelde ik weer zo'n harde pijn alsof er iets gescheurd is, zo heeft dat zeker een uur geduurd. Zelfs het inademen doet pijn. Maar ik had die avond ook veel gegeten. Die pijn was niet meer voelbaar. Maar na 2 weken, verleden dinsdag ongeveer kreeg ik weer zo die steken maar minder pijnlijk als in Turkije, het voelde weer zo van die messteken en drukken en bij inademen dat het gevoelig is. Dat heeft ongeveer een kwartiertje geduurd. Die dag erna weer hetzelfde verhaal. En nu vandaag (donderdag) ook maar de pijn was minder en duurde maar 5 minuten. Maar voor Turkije had ik af en toe ook zelden last van die steken. Voor de rest moet ik snachts altijd en bijna elke nacht opstaan om veel te gaan plassen. Nu laatste tijd ziet mijn urine er donkergeel uit en ruikt wel sterk. Mijn vriendin heeft een nierbekkenontsteking gehad en had ook die symptomen. Kan er iemand mij helpen te zoeken wat het probleem is en wat hieraan te doen is? Ook dat ik me zorgen moet maken?

Toegevoegd na 2 minuten:
ook overdag moet ik vaak plassen. Soms voelt mijn blaas helemaal vol

Toegevoegd na 10 minuten:
ik drink ook amper, nog geen 1/2l per dag

Toegevoegd na 1 uur:
of zijn het problemen met mijn lever?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
Ivana
7 jaar geleden
Vang je ochtendurine op en ga ermee naar de dokter. Vermeld daar welke pijnen je allemaal hebt en er zal je medicatie gegeven worden. Dit kunnen en mogen we niet voor je oplossen. Sterkte.
Amadea
7 jaar geleden
Logisch dat je urine donker van kleur is en sterk ruikt, want jij bent uitgedroogd. Je zult echt meer moeten drinken!
Ritsuka
7 jaar geleden
ga meer drinken en ga naar je huisarts
tinus1969
7 jaar geleden
Klinkt als milt, maar ik neem aan dat je inmiddels bij de huisarts zit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Klinkt als milt"? Ja, behalve dan dat problemen met de milt ook andere symptomen geven. O ja, en dat de milt aan de andere kant zit ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als er maar 0,5 liter per dag aan vocht binnen komt dan zal er nauwelijks nog urine geproduceerd worden.
Via de huid en ademhaling verlies je in een normale situatie al meer dan een liter vocht per dag, tijdens sport en warmte nog meer.
Niet raar dus dat de urine donker wordt en stinkt. Als er al langer zo weinig gedronken wordt zal dat de oorzaak zijn van in ieder geval een deel van de klachten.
Koop of vul twee literflessen met water en zorg dat die aan het eind van de dag leeggedronken zijn.

Antwoorden (1)

Een nierbekkenontsteking geeft geen aanvalsgewijze pijn. En als de pijn die je twee weken geleden had ook maar iets te maken had met een eventueel beginnende nierbekkenontsteking, dan had je al veel eerder hoge koorts gehad en dan zou je behalve pijn ook gewoon erg ziek zijn. Dat lees ik niet in je verhaal. Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat deze klachten komen door een nierbekkenontsteking.

Verder is het als je zo weinig drinkt het natuurlijk niet verwonderlijk dat je donkere en sterk ruikende urine hebt. Wat verder de oorzaak is van je klachten weet ik niet, maar als je ernstige pijn hebt waarvan je de oorzaak niet weet, neem dan contact op met een arts.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
een maand geleden werd ik wel ziek een 2/3 tal dagen ik werd bevend wakker, ik dacht dat ik een hartaanval kreeg ik zweette heel hard en had een heel warm maar ik was niet thuis en had ook geen koortsthermometer en dus negeerde ik dat. Ik heb zelfs de ambulance ervoor gebeld gewoon dat ik dacht dat ik aan het sterven was misschien dat het daar iets mee te maken had? of misschien problemen met mijn lever?
Erna55
7 jaar geleden
Bedoel je de situatie waar je deze vraag over stelde ? http://www.startpagina.nl/v/persoon-gezondheid/gezondheid/ziekten/vraag/598692/verklaart-staren-ogen-mond-stijfheid
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lieve schat, wij kunnen je niet vertellen of je iets met je lever hebt of niet. Daarvoor moet je naar een arts. En als je heftige buikpijnen hebt die regelmatig terugkeren, moet je dat echt doen. Alleen bezorgdheid is al voldoende reden om je huisarts te bezoeken. Wij kunnen slechts gissen en algemene informatie geven. Een arts kan jou onderzoeken en kent jouw medische geschiedenis. Hij of zij kan daarom je vragen daadwerkelijk beantwoorden en bovendien als dat nodig of wenselijk is ook behandelen.