Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik af van druk op mn oren?

Alsof landen vliegtuig
Na een lichte verkoudheid
Geprobeerd klaren en otrivin
Wat te doen?

1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb zelf ooit de tip van mijn huisarts gekregen om een theelepel olie in mijn oor te doen. Hiervan gaat het oor eerder open, wanneer het dichtzit. Je kunt dan voor het slapen een lepel olie in je oor gieten, bijvoorbeeld olijfolie en dit afsluiten met een watje zodat het er niet uitloopt.
Dit moet je overigens alleen doen wanneer je weet dat het oor niet ontstoken is!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het gaat vanzelf over, maar dat kan helaas enkele weken duren. Dat weet ik uit eigen ervaring. Het klaren lucht tijdelijk wat op, en neusspray van xylometazoline helpt om de verstopte buizen van Eustachius langzamerhand weer open te krijgen. Want dat is wat die druk geeft, die met slijm dichtzittende buisjes duwen tegen je trommelvlies.
(Lees meer...)
Amadea
7 jaar geleden
constant
7 jaar geleden
Dus klaren en neusspray, meer kan ik niet doen??
Amadea
7 jaar geleden
Inderdaad. Geduld hebben, het gaat echt op den duur over. Eigenlijk heel geleidelijk krijg je er steeds minder last van.
constant
7 jaar geleden
Dank Amadea

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding