Van rode peper is het me niet bekend, maar van deodorant is natuurlijk duidelijk dat je een vreselijk prikkelende stof inademt. En ja, ook in rode peper zitten prikkelende stoffen die op je slijmvliezen inwerken, dus dat neem ik meteen van je aan.
Zelf kan ik al bijna een uur benauwd zijn als er aan de kassa iemand komt die met deo heeft gedouched, en próef ik die rotzooi zelfs. Afschuwelijk. De bus kom ik mede om die reden al niet eens meer in de búúrt, daar loopt er altijd wel eentje te walmen.

De rode peper kan je zo 123 niet oplossen maar ik denk dat je die ook niet dagelijks gebruikt. (of je moet gesneden rode pepers kopen ;-) . Maar de deodorant ligt natuurlijk voor de hand : gebruik gewoon een roller of een stick, dan ben je net zo goed zoniet beter beschermd, en verzorg je ook geen stank- en walmoverlast voor je medemens.

Let wel op dat je een deo hebt zonder aluminium (en liefst ook zonder parfum, maar dat is heel persoonlijk) ; daar ga je alleen maar meer en erger van zweten, als je het een keer vergeet. Dat spul is gemaakt om steeds meer en meer en meer van te willen gebruiken ; trap daar niet in. Bovendien heb ik recent ergens gehoord of gelezen )kan het even niet vinden maar zoek nog verder) dat mensen die veel deodorant gebruiken MEER en STINKENDERE bacteriën zij zich dragen dan mensen die helemaal géén deodorant gebruiken. Na een aantal dagen zonder deo hersteld de huidflora zich gelukkig wel weer, mits je niet overmatig wast.