Mag je met opgezeten beenen van het vocht het vliegtuig in en 3.30 ur vliechen ?

Ik heb behoorlijke dikke enkels van het vocht

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.5K

Antwoorden (2)

Het mag wel, maar of het verstandig is is een tweede. Het ligt er een beetje aan wat de oorzaak is an het vasthouden van dat vocht. Veel mensen hebben daar namelijk (alleen maar) last van als het erg warm is. An sich kan het niet veel kwaad, als het weer afkoelt, pies je je een slag in de rondte en zijn ze zo weer normaal.
Zijn de opgezette benen het gevolg van een hartaandoening, dan is het sowieso wellicht niet verstandig m te gaan vliegen.

Probeer wel de hele weg je benen en voeten gewoon een beetje te blijven bewegen, en als dat mogelijk is, loop af en toe een stukje (naar de wc ofzo). Bij stilzitten loop je namelijk het risico op trombose, ook bij niet-dikke benen ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zegt * opgezette benen* van het vocht en ook 'behoorlijk dikke enkels' van het vocht.

Als ik over dikke enkels hoor is het een kwestie van met de beentjes omhoog een uurtje of wat, dat voldoet. Echter over opgezette benen ... dan denk ik aan >steunkousen< tenminste en eigenlijk zelfs aan zwachtels! (als deze opgezette benen chronisch zijn) .

Met deze benen (en enkels) in een vliegtuig gaan zitten .urenlang. stil zitten is GEEN GOED IDEE. nee, zeker niet. Wat je moet doen, aan je huisarts of hulp van Thuiszorg (verpleegkundige) ADVIES vragen! Deze hebben kennis van zaken en kunnen hierover iemand raden op grond van PERSOONLIJKE gegevens. Wat wij hier doen is ideeën aandragen in algemene zin.

Antwoord

Ga met deze vraag naar de huisarts. Dat is het beste.

( Het is geen goed idee. Je mag niet steeds stilzitten zo'n lange tijd en zeker niet zonder hulpmiddelen (steunkousen / zwachtels). )

Toegevoegd na 50 seconden:
Ik vergeet nog waar altijd voor gewaarschuwd wordt: trombose! wil je niet hebben.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als u een lange reis gaat maken bestaat er een kans dat uw bloeddoorstroom enigszins belemmerd raakt. Dit geeft meer kans op een verhoogde stolbaarheid van het bloed en dus op trombose (zie ook algemene oorzaken voor trombose). Daarom is het bij lange reizen per vliegtuig, auto of bus goed om de volgende regels in acht te nemen:

Houd uw kuitspieren, voeten en armen goed in beweging.
.Zorg in ieder geval elke 2 uur voor wat beweging.
.Gebruik geen of nauwelijks alcohol en koffie.
.Drink ruim zonder te overdrijven.
.Gebruik geen slaapmiddelen (u wordt er erg slap van en beweegt veel minder, waardoor de bloeddoorstroming achteruitgaat).
.Draag niet te strakke kleding en trek eventueel uw schoenen uit.
.Draag eventueel steunkousen aan beide kanten.

Mocht u verschijnselen ervaren die kunnen wijzen op een trombose, raadpleeg dan altijd een arts (ook in het land van bestemming).