Hoe krijg ik een wrat onder mijn voet weg?

Hij zit er al zo'n 4 jaar als het niet langer is en begint zich nu te verspreiden. Hij is helemaal plat omdat ik er natuurlijk elke dag op loop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb al wrat tinkuur en bevriezing geprobeerd maar dat helpt niet

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geduld, wratten verdwijnen vanzelf. Als je er pijn of op een andere manier last van hebt, raadpleeg dan opnieuw je huisarts.
Poet
8 jaar geleden
Ik had er een waarvan ik last had omdat deze een beetje uitstak en dus doorlopen pijnlijk werd. Bij de pedicuur is deze voor €20 flink weggefreesd (met een soort tandartsboortje).Ik heb er nu al een half jaar geen last meer van. Maar weg is het niet. De pedicure-mevrouw zei me hetzelfde wat Crea zegt: wratten gaan soms plots weg, om onverklaarbare reden. Zelf kun je er niets aan doen.
Poet
8 jaar geleden
Aanvulling op mijn reactie: soms is het wel weg te halen met vloeibare stikstof maar onder voeten is dat soms niet mogelijk.Ik weet niet precies waarom
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik las laatst iets over ducktape er op plakken voor langere tijd, is mischien het proberen waard
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Huisarts! niet zelf er aan klooien!!

Antwoorden (3)

Naar het wrattenspreekuur van je huisarts. Daarvoor halen ze een thermosfles met vloeibare stikstof waarmee ze de wrat weg branden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij doen ze het onder de voet op een andere manier, omdat je op een weggebrande wrat moeilijk loopt.
Voetwratten kunnen door de huisarts worden behandeld door bevriezing met vloeibare stikstof. Meestal geeft deze behandeling lichte napijn en klachten bij het lopen. Ook kan salicylzuur worden gebruikt, verkrijgbaar in zalf, gel of aanstipvloeistof. Curettage - dat wil zeggen het wegsnijden van de wrat - is ook een optie.
fremar
8 jaar geleden
Klinkt misschien gek, maar door snijbonen! Je snijd ze open en verwijdert de boontjes. Het gaat om de sappige binnenkant van de peul waar de bonen inzitten. Elke dag gewoon even enkele minuten met die binnenkant van de schil over de wrat wrijven. Na een week of twee zie je vaak al verschil. Ik had een paar jaar geleden verschillende wratjes, waaronder een behoorlijk grote op mijn teen. Meerdere malen bij de huisarts laten ' bevriezen'. Was erg vervelend en hielp bij mij niet. Van een oudere vrouw deze tip gekregen en dat was de oplossing! Ze zijn nooit meer teruggekomen en het is niet te zien dat ze er ooit hebben gezeten!