Sinds kort heb ik last van tijdelijke zware hoofdpijn, overal zweten en een warm gezicht en dit allemaal tegelijkertijd. Wat kan dit zijn?

Het begon een paar weken geleden toen ik wakker werd. Ik moest hoesten en een paar seconden later kreeg ik een warm gezicht, dat alsmaar warmer werd. Vanuit daar begon ik te zweten en even later kwam de hoofdpijn aanzetten. Geen normale hoofdpijn, maar zware hoofdpijn. Vanochtend had ik dit weer. Ik moet er wel bij zeggen dat ik rook en dat doe ik al een paar jaar. Ik denk dat er een verband is, maar kan het ook wat anders zijn? Zo niet, dan wil ik toch weten wat dit is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je dat precies wil weten, ga dan naar je huisarts. Deze kan een diagnose stellen en je bij twijfel door sturen naar een specialist, terwijl wij hier alleen maar kunnen raden/gokken.
Ritsuka
8 jaar geleden
Wat zei de huisarts hierover?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.gezondheidsnet.nl/diagnosehulp Maar beter: vraag het je huisarts.
paulus811
8 jaar geleden
Het zou me niet verbazen als je (sterk) verhoogde bloeddruk hebt, maar wat let je om dit met de huisarts te bespreken? Hoofdpijn agv hoge bloeddruk is erg gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik had het vanochtend weer. Ik denk dat ik toch maar even naar de huisarts ga. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Antwoorden (2)

Ik hoop dat je op internet erover hebt opgezocht. Dit is namelijk een van de kenmerken van Capsgras. Ik raad het je aan om direct naar de plaatselijke huisarts te gaan. Beterschap
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-1 Capsgras bestaat niet. Wel het syndroom van Capgras, maar dat is een psychische aandoening.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben reuze benieuwd hoe je bij deze diagnose komt.
Erna55
8 jaar geleden
Een zeer onjuist antwoord.
de klachten en de "dignose"komen totaal niet overeen.
is de hoofdpijn aan 1 kant van je hoofd en heb je er eventueel een verstopte neus of loopneus bij? komt de pijn in aanvallen voor die van een kwartier tot 3 uur duren en voornamelijk snachts /in de ochtend dan zou het clusterhoofdpijn kunnen zijn.