mag ik deze neusspray ook voor m'n oor gebruiken?

volgens de huisarts heb ik middenoorontsteking, hij heeft mij een neusspray voor geschreven met xylometazoline, hierdoor zou het met een week over moeten zijn, nou is mijn vraag: Mag ik deze neusspray ook direct in het oor sprayen?

45.7K

Het beste antwoord

Lijkt me geen goed idee! Gewoon in je neus sprayen maar niet te lang!

Hierdoor slinken je slijmvliezen van je neus waardoor de druk op je oor afneemt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Neus spray is voor je neus behalve als je dokter iets anders zegt. Koop Otalgan oordruppels . Werkt direct . Of een drupje olijf olie dat laatste is een huis middel . Bij schreeuwende pijn Otalgan . Of raadpleeg de WK arts . Ja oor pijn kan je radeloos maken . Beterschap .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit wordt wel meer voorgeschreven:
Behandeling van oorpijn (met neusspray, oordruppels of antibiotica)
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het voor geschreven wordt prima .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De neusspray wordt voorgeschreven, maar toch echt wel om in je neus te doen. Als je neus goed open is komt er minder druk op je oren. Daarom is het ook goed om neusspray te gebruiken als je vaak last hebt van je oren in het vliegtuig.
Het middenoor staat in verbinding met de neus- en keelholte. Bij een middenoorontsteking zit de buis van Eustachias die deze verbinding maakt, dicht. Door neusdruppels toe te dienen gaat die buis open en kan het vocht dat druk zet op het trommelvlies open. Je gebruikt de neusspray dus volgens gebruiksaanwijzing in je neus, maar deze werkt ook bij je oorpijn. Tegen de pijn kun je paracetamol slikken, als de huisarts geen andere pijnstiller heeft voorgeschreven.

Toegevoegd na 9 minuten:
In de bron wat simpeler uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Juist geantwoord. Dus gewoon in de neus spayen zodat je oren beter worden. Maar nooit direct in het oor sprayen. Dat al niet helpen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, niet in je oor sprayen, maar in de neus, via de neus kun je oorpijn verhelpen.