wat kan ik doen om de pijn aan de nagelriem van een blauwe nagel weg te nemen?

Ik heb gisteren iets op mijn grote teen laten vallen . Dat heeft direct gebloed, het bloed kon langs de zijkant weg. Maar nu is die teen heel gevoelig op de rand van nagelriem en teen. Ik kan bv moeilijk in een gesloten schoen doordat het pijn geeft bij elke stap die ik zet. Ik heb nu sandalen aan en dat gaat prima. Maar kan ik iets doen zodat ik toch zonder pijn gesloten schoenen kan aan doen ? Ik zie het niet zitten heel de winter op sandalen rond te lopen ...

1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De hele winter klinkt wel heel dramatisch. Eerst nog een paar weken zomer, dan 3 maanden herfst en dan wordt het pas winter.
Waarschijnlijk heb je hier al snel geen last meer van. Wel even langs de huisarts, die kan zien of er iets kapot is.

Het beste antwoord

Het zal een paar dagen goed zeer doen, en je loopt ook nog een zeker risico dat je je nagel verliest als het nagelbed goed is beschadigd, maar na een week - vaak eerder - kun je gerust weer gesloten schoenen aan, hoor. (Al zul je in het geval van nagelverlies wel een poosje een goede pleister moeten dragen).

Je KUNT voor de zekerheid even langs de huisarts, maar zelfs ALS de teen gebroken is, hoeft daar niet altijd iets aan gedaan te worden ; hooguit vasttapen, maar zelfs dat is vaak niet nodig.

Je tenen zijn nu eenmaal verschrikkelijk gevoelig, en de pijn staat niet altijd in verhouding tot de ernst van de schade. Maar nogmaals, hou je morgen de hele dag nog heel erg last, dan kun je maandag best even langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien is je teen wel gebroken of gekneusd. Zou het even aankijken anders toch even naar de huisarts!

Je kan in ieder geval je teen koelen tegen de pijn