opgezwollen lip na aanraking met cavia, hoe komt dit?

Ik heb sinds kort 2 cavia's aangeschaft, heb meerdere cavia's gehad in mijn leven en heb nooit allergische reacties gehad. Ik heb een lichtkleurige en een zwarte cavia. Van de lichte heb ik geen last, maar zodra ik de zwarte cavia een kusje geef, raken mijn lippen geirriteerd en komen er een soort witte blaasjes op. Ligt het misschien aan de vacht van het beestje, of aan mij?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is geen allergische reactie want die zou bij elke cavia op gang komen, Ik kan me iets voorstellen bij een overgevoeligheid die zijn oorzaak vindt in het pigment in de vacht maar het is vergezocht.
Verder ligt het aan jou en niet aan het beestje want jij geeft het beest een kusje waar het niet om vraagt.

Antwoorden (2)

Het zou kunnen dat je wel allergisch bent voor cavia's, of kleine knaagdieren. Misschien kun je een allergie test laten doen bij de dokter?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
misschien heeft hij je per ongeluk gebeten?