Is het verekken & warm worden in je nek gevaarlijk?

Laatst maakte ik een verkeerd beweging met me nek, en het leek of een spier helemaal warm werd en het deed veel pijn. Wat is dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Dat is het verrekken van een spier, in dit geval een nekspier. Zoals jij het beschrijft komt het me zeer bekend voor, die ervaring heb ik meermaals gehad. Door een onverwachte beweging kan een van de vele spiertjes in de hals en nek verrekt zijn. Door de pijn vermijdt iemand automatisch herhaling. De blessure herstelt meestal snel uit zichzelf. De spier is een beetje uitgerekt en die warmte door het toestromende bloed helpt de spier om weer te ontspannen, en daardoor trekt de pijn weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gevaarlijk is dat niet. Dat wordt het pas als de verrekking extreem is, bijvoorbeeld als gevolg van een aanrijding, en er een whiplash optreedt. Maar een simpele verrekking door een plotselinge beweging herstelt vanzelf weer.
Amadea