Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe kan na 25 jaar spontaan hooikoorts/allergie verdwijnen?

Dit is nu 2e lente zonder enige klachten (hoera) en daarvoor van soms al van eind jan. - oktober bijna steeds hooikoorts gekend. Tal van jaren hiervoor ook medicatie op recept gebruikt.
Per jaar wel wat wisselend qua heftigheid.
Ook overgevoeligheid voor bepaalde ( vooral op huid) is nagenoeg verdwenen. Hoe valt dit te verklaren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Ik was vroeger allergisch voor katten. Nu heb ik al meerdere jaren een kat en heb ik nergens last van. Bij allergietests had ik eerder wel een allergie voor grassen, maar dat is nu ook weer weg. Vreemd. Je schrijft ook over de overgevoeligheid van je huid. Die kan ook minder worden doordat je bent gestopt met bepaalde medicijnen. Ik merk het nu ik 1 1/2 jaar geleden ben gestopt met astma-medicijnen. Het stond ook in de bijsluiter dat je er een gevoelige huid van kan krijgen. In eerste instantie denk je dat het bij de astma hoort. Maar nee, medicijnen weg, overgevoeligheid (bijna) weg.

Hallo, er zijn meerdere factoren waarom een allergie kan verminderen... Sowieso is het mogelijk dat een allergie net zo plotseling kan verdwijnen als hij begonnen is. Andere factoren zijn beinvloedbaar... Door een veranderde ademhaling ( je bent bijvoorbeeld begonnen met meditatie, tai chi oid) of je bent niet meer in een omgeving waar gerookt wordt of waar huisdieren zijn, waar je stiekem ook allergisch voor was) Het is dus mogelijk

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100