Kun je allergisch zijn voor Menthol?

Ik sprak iemand die beweerde allergisch te zijn voor Menthol. Hij beweerde hierdoor te gaan hoesten, maar had verder geen klachten.
Is het mogelijk om allergisch te zijn voor Menthol? Zou dit dan niet gepaard moeten gaan met een reactie van de huid?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Na het eten van meer dan 3 pepermuntjes (vooral wilhelmina pepermunt) krijg ik altijd knallende hoofdpijn. Of dit allergie is of iets anders, geen idee. Je vraag ga ik nu volgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben ook allergisch voor menthol,en ook kauwgom met methol envoor pepermunt,ik ga hoesten en niezen,maar verder niet dus geen huiduitslag ofzo.
Mijn moeder ook,dus zal ik het wel van haar hebben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik ben er ook allergisch voor ik heb er geen last van met pepermunt, kauwgom of tandpasta maar ik heb er last van als ik bijvoorbeeld ga stomen met stoomdruppels

Het beste antwoord

Ja, een menthol allergie bestaat, dat kan zich openbaren op de huid, maar ook in de mond door bijvoorbeeld het gebruik van tandpasta die menthol bevat, hierdoor kunnen de slijmvliezen gaan irriteren, of opzetten, wat hoest kan veroorzaken. Om deze klachten te voorkomen, wordt er een tandpasta zonder menthol geadviseerd, maar ook producten die pepermunt bevatten worden afgeraden.