Wat is die uitslag op mn ring vinger?

Ik heb nu al weer een tijdje last van uitslag op mijn ring vingers. De rechter erger dan de linker. De rest van mijn vingers niet maar altijd alleen mijn ring vingers terwijl ik geen ringen draag ofzo. het jeukt en zijn hele kleine blaasjes. de huid is heeeel stug en hard.
Heb echt alles al geprobeerd, zinkzalf, sterilon, soda badje, uit laten drogen, minder handen wassen, vaseline, schimmel creme.
Bij dokter heb ik ooit alleen een creme tegen de jeuk gehad. maar helpt niet.

Heeft iemand toevallig dit ooit ook meegemaakt? Of weet wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (1)

Zoals jij het omschrijft lijkt het mij om lokale eczeem te gaan. Kenmerken van eczeem: begint meestal met hele kleine blaasjes die een branderig, prikkend gevoel geven met eruptie eromheen (rode rand die de eczeem plek afbakent) Vervolgens verdwijnen de blaasjes en wordt de eczeem plek droog en hard.
Ik heb er ook last van en kreeg er een basiszalf voor genaamd unguentum leniëns dat 20 jaar geleden speciaal volgens recept van de allergoloog gemaakt werd bij de apotheek. Binnen 2 dagen na gebruik van de zalf was mijn eczeem verdwenen. Nu is het te verkrijgen onder de naam koelzalf FNA. Is zonder recept te koop maar ik vind de werking minder goed dan de ouderwetse zoals ik hem kreeg. Het is een heel natuurlijke, onschuldige zalf zonder hormonen. Is het eczeem erg hardnekkig en het breidt zich uit dan is het verstandig naar de huisarts te gaan die je dan waarschijnlijk een zalf met corticosteroïden voorschrijft zoals Hydrocortisol bijv.

Toegevoegd na 2 minuten:
Na de fase van blaasjes gaat dat branderig en prikkend gevoel overwegend weg en overheerst jeuk.