Hoe kan het dat mijn lijf extreem trilt na koffie?

Ik heb vanmiddag een kopje cappuccino gedronken en het is nu 2 uur later. Mijn lichaam trilt ontzettend. Mijn handen kan ik bijna niet in bedwang houden en ook de rest van mijn lijf trilt. Ik drink niet vaak koffie, maar ik heb er wel vaker hoofdpijn van gehad. Maar deze reactie baart mij wel een beetje zorgen. Weet iemand wat dit kan zijn? Een allergie voor cafeïne wellicht? Ik kan er niet veel over vinden op het internet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.3K
fremar
9 jaar geleden
Heb je koorts?
Ritsuka
9 jaar geleden
heb je wel genoeg gegeten daarnaast?
slaaptekort? veel stress?
je kunt wel overgevoelig zijn voor cafeine, dat heb ik
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb geloof ik geen koort. Daarnaast heb ik wel goed gegeten vandaag. Ik heb wel stress, maar niet extreem. Heb jij ook deze verschijnselen Ritsuka?
Ritsuka
9 jaar geleden
zo erg als dit niet, maar ik word wel heel druk, hyper en trillerig, met soms lichte hartkloppingen na cafeine.
maar ik drink het nooit, alleen als ik lang moet autorijden een kopje
Erna55
9 jaar geleden
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat het koffie drinken en je klachten samen hangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je lichaam is mogelijk niet gewend aan cafeïne want je drinkt weinig koffie.
Ik zou het even in de gaten houden maar me er verder niet al te druk over maken.
Probeer het eens uit door nog een kopje koffie te drinken en misschien een dag of 2 -3 later nog eentje. Als je het dan weer hebt dan zou ik wel even naar de dokter gaan. (En nu moet je natuurlijk niet gaan denken "Oh, ik heb koffie gedronken, nu ga ik vast weer trillen".

Antwoorden (3)

Je kan overgevoelig zijn voor cafeïne, dat zou deze reactie kunnen veroorzaken.

Mijn advies is naar een huisarts te gaan, die kan het het beste beoordelen.

Drink tot die tijd in ieder geval geen koffie, je kan ook testen of je overgevoelig bent door iets als tiramisu te eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neem een stuk ontbijtkoek,als het dan niet overgaat,zou je naar de huisarts moeten
Ik vermoed dat het niets met de koffie temaken heeft, maar dat je een acuut suikergebrek hebt (hypoglycemie).
Een klontje druivesuiker kan dat verhelpen. Maar het gaat meestal ook vanzelf over.
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
dat zou ook kunnen ja.
Erna55
9 jaar geleden
Meer waarschijnlijk dan het verband met koffie drinken.
Ik heb dit ook als ik ook maar 1 kopje drink, het kan komen doordat je
1: al lange tijd chronische stress ervaart en dus je hele lichaam gevoeliger word voor stimulerende middelen.
2: gebrek aan magnesium of kalium. Koffie zorgt misschien net voor dat laatste zetje waardoor een tekort zich uit.
3: hormonale disbalans, tekort aan rustgevende hormonen door stress kunnen het gejaagde gevoel niet meer compenseren.
4: cafeïne kan zorgen voor een dip in de suikerspiegel omdat het energie verbruikt. Vooral mensen die niet dagelijks koffie drinken merken ook een stijging van de bloeddruk (wat dus energie/suiker kost).