Waarom moet ik niezen als ik mijn wenkbrauwen epileer?

Iedere keer als ik dit doe, moet ik heel vaak achter elkaar niezen en krijg ik traan ogen. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Jij bent hierin lang niet de enige, er hebben zich al meer mensen dat afgevraagd.
De veroorzaker van de niesbui is de Nervus trigeminus, oftewel de drielingzenuw of vijfde hersenzenuw. Eén van de drie vertakkingen van deze zenuw loopt via de wenkbrauw naar de neus. Het epileren van de wenkbrauwen kan deze zenuw stimuleren, en dat brengt jou aan het niezen.
Amadea