ik heb sinds ik mijn vriendje ken eczeem op mijn armen en elke keer na het zoenen en knuffels heb ik rode vlekken in mijn gezicht en nek, Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eczeem komt vaak door stress. Misschien moet je je afvragen hoe gespannen je bent door zijn komt.

Antwoorden (4)

Misschien een allergische reactie op producten die hij gebruikt (crèmes, parfum)?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij heeft een keer geen gel in gedaan, geen parfum , geen deo en daarnaast geen andere lichaamsproducten gebruikt. En hij is ook op mijn wasmiddel overgegaan. Omdat dat het misschien kon zijn.
Antoni
9 jaar geleden
En hielp dat, @ginadoodeman?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee het werd juist erger dan de vorige keer
Die rode vlekken op gezicht en hals zijn wel te verklaren, dit komt omdat je het warm krijgt door het zoenen en knuffelen, je bloedvaten zetten daardoor uit, waardoor je huid plaatselijk of geheel rood wordt.
Waardoor de allergische reactie wordt veroorzaakt, daar kun je alleen naar raden, huisstofmijt, als je vriend of jij katten of andere harige huisdieren hebben, dan kan het ook een allergie zijn voor de haren van het dier, maar ook een allergie voor bloemen of planten uit jullie/zijn huis of tuin is niet uit te sluiten. Een allergie kun je van de ene op de andere dag krijgen, maar ook al jaren hebben zonder dit ooit opgemerkt te hebben. Om te ontdekken wat deze reactie veroorzaakt, moet je naar de huisarts om een allergietest te laten doen, of de arts een andere oorzaak te laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Huisstofmijt ben ik inderdaad allergisch voor en daarnaast ook voor katten, maar hij heeft geen katten alleen een hond en een konijn maar mijn allergie voor huisstof mijt verklaar niet waarom het elke keer is als hij is langweest of ik bij hem ben geweest.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarom moet je ook naar je huisarts, dit is de persoon die je kan helpen het antwoord te vinden, de allergieën die ik noemde, zijn alleen bedoeld als voorbeeld.
Die vlekken op je gezicht en nek zouden ook kunnen komen van zijn gezichtsbeharing.
Kijk eens of je minder last hebt als hij echt net heeft geschoren.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hebben we al vaak geprobeerd. Zelfs als zijn gezicht super glad is, heb ik er last van.
In een reactie schrijf je dat het erger werd toen je vriend overging op de produkten die jij gebruikt. Kan daar het probleem zitten? Ben je zelf iets anders gaan gebruiken toen je je vriend leerde kennen? Andere parfum, haarspray, wasverzachter etc.? Je zou eens kunnen proberen of het helpt als jullie allebei even geen produkten met parfum gebruiken. Als dat helpt, dan kan je daarna telkens één produkt weer gaan gebruiken. Hopelijk kom je er dan achter wat het is. Helpt het niet? Dan zou het ook nog iets kunnen zijn wat je vriend wel eet/drinkt en jij niet.