Kan je een voedingssupplement ook uitwendig gebruiken?

Ik heb wilde wingerd gekocht om gewrichtspijn te verlichten. Maar omdat de pijn enkel aan mijn duim is en ik liever niet iets inneem vroeg ik me af of het ook werkt als ik het in mijn duim masseer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gok dat dat kan, maar ik kan niks over de werking vinden, dus dan wordt deze vraag lastig te beantwoorden.
Heb je een link naar wat je precies gekocht hebt en liefst ook een link naar meer informatie?
Erna55
9 jaar geleden
Wilde wingerd als voedingssupplement kan ik nergens vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
herbal gem bio. Is de naam van het product .
Erna55
9 jaar geleden
Wilde wingerd: Bessen zijn giftig. In de herfst kan huidcontact met bladeren irritatie (dermatitis) veroorzaken.
Werd door indianen gebruikt tegen diaree, moeilijk urineren en zwellingen. Innemen van kruiden werkt anders dan opsmeren. Degene die je het advies heeft gegeven om wilde wingerd in te nemen heeft je vast ook verteld hoe het werkt. Daar kun je advies aan vragen. Bronnen:
- http://www.mijntuin.org/plants/1487-Wilde-wingerd#

Het beste antwoord

http://www.feh.be/fsu_ampelopsis.htm
Wilde Wingerd is een belangrijke remedie bij gewrichtsontstekingen die misvormingen veroorzaken (reumatoïde polyatritis, ontstekingsreuma), bij de grote misvormingen van chronische evolutieve polyartritis en meer bepaald bij de pijn en vervorming van de kleine gewrichten.

Iets ergens opsmeren, kan nooit hetzelfde effect hebben als innemen.
De gebruiksaanwijzing is duidelijk, men moet de druppels innemen, twee tot drie maal per dag op een lege maag, een half uur voor de maaltijd, puur of verdund in bronwater of honing. Voor optimale resultaat, ze rechtstreeks op de tong nemen en een paar seconden wachten voor het inslikken.

- Beginnen met vijf druppels per dag en geleidelijk aan vermeerderen (met één druppel per dag) tot 15 - 20 druppels per dag. Als het gewenst effect is bereikt, kan men hetzelfde aantal druppels per dag aanhouden voor de rest van de kuur.
- Meestal wordt het aangeraden de remedies gedurende drie weken in te nemen gevolgd door één week pauze en dit programma drie maal na elkaar te herhalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de minner(es) is gelukkig langs geweest

Andere antwoorden (1)

Een voedingsssupplement moet je innemen. Het is bedoeld om via je maagdarmkanaal en bloed opgenomen te worden.
Het is net zo onzinnig als antioxidanten in creme die iets zouden doen voor je gezondheid. Voeding moet je innemen, ook -supplementen.
Wil je een plaatselijk effect?: dan is een uitwendige adequate oplossing wellicht beter. Verbinden, masseren, verwarmen of iet dergelijks. Daar kun je je behandelaar/huisarts voor raadplegen.

Zomaar uitwendig ergens opsmeren is zonde van je geld en moeite. Het is niet zinnig.