wat kan ik het best doen tegen plotselinge hoge rugpijn?

vanochtend na het trainen maakte ik een verkeerde beweging, waarbij ik een best wel harde knak hoorde in mijn rug.
het doet erg zeer en als ik m'n hoofd naar achteren of naar de zijkant doe wordt het nog erger.
omdat het vandaag zondag is kan ik niet naar de fysio ofzo gaan dus vraag ik me af wat ik het beste kan doen om de klachten te verminderen.
aspirine of rustig bewegen, koud bad etc....

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
warm houden en proberen te blijven bewegen is meestal het advies bij een verrekte spier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik denk alleen niet dat het een spier is, bewegen gaat erg moeilijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen koud bad . Of het moet je door een deskundige zijn aangeraden . Diclofenac , wel met maag beschermer , Aspirine . Maar niet alles tegelijk . Is de pijn echt enorm raadpleeg de WK arts. Beterschap .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt, ga ik maar een paar uur slapen, misschien dat het minder wordt.

Antwoorden (2)

Een rugwervel die of verschoven is of juist losgekomen is. De laatste mogelijkheid is de meest aannemelijke, dat geeft een behoorlijke knak die hoorbaar is. Als dit samengaat met enige spierpijn dan wat paracetamol en warm houden. Na enkele dagen moet het over zijn. Als De wervel mogelijk op zijn plek geschoven is zou je na enkele minuten die al niet meer moeten voelen. Dus blijft de spierpijn over.

Na een weekje niet over even langs de huisarts maar zal niet nodig zijn.

Spoedig herstel gewenst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt, zal meteen wat paracetamol nemen en hopen dat het over een paar dage weer over is.
SimonV
9 jaar geleden
Het antwoord klinkt plausibel, maar ik vind het nogal eng om het advies van iemand die jou niet kent en onderzocht heeft zomaar op te volgen.
Ik zou veiligheidshalve morgen de huisarts of fysio even bellen voor een advies...
SimonV
9 jaar geleden
Minpunt is overigens niet van mij, zoals gezegd: het antwoord klinkt plausibel (maar ik ben geen arts).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja ik ga ook wel even langs de huisarts als ik merk dat het niet minder is geworden morgen
Warm houden( dikke das over de schouders), schouders rollen. hoofd rustig draaien en bewegen van oor naar schouder, voortzichtig blijven bewegen en veel geduld.Neem een paracetamol, dan krampen de spieren minder en beweeg je beter en meer ontspannen, zodanig dat andere spieren niet verkeerd belast worden.Warmte is van belang en zeker geen koude pakkingen of bad of zo!