Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat helpt slijmoplossend bij ooknu prikkelhoest en is wel maagvriendelijk?

Al paar dagen koorts ( soms tot bijna 40, nu matig) en meestal hielp wat thijmsiroop redelijk.
Om slijm los te krijgen helpt me meestal geduld en acetylcysteine ( bruis heb ik in huis) genoeg.
Wel met bijwerking dat maag er pijnlijk op reageert..heb al Omeprazol 40 mg dd.. is hier nog iets aan te doen behalve miss tijdens eten inslikken, of tijdelijk even weer 2x dd 40 mg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Acetylcysteïne geeft inderdaad nogal eens maagklachten. Wanneer u al last van maagklachten hebt (wanneer ik dat mag opmaken uit het gebruik van omeprazol) moet u extra voorzichtig zijn met het gebruik van acetylcysteïne. Het lijkt erop dat u geen vastzittende hoest heeft, maar een prikkelhoest. In dat geval zou ik zeker geen acetylcysteïne aanraden, maar kunt u beter noscapine gebruiken, bijvoorbeeld http://www.leef.nl/zelfzorg/hoest/roter-noscapect-uad-20tab.html Dit middel is ook vriendelijker voor uw maag.

Stomen, met je hoofd boven een tijl met heet water hangen

bij langdurig koorts, raadpleeg een dokter.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100