Wat verhoogd je weerstand, sole, kaneel met honing of appelazijn?

Ik ben al een aantal weken niet helemaal fit ( moe, blaren in mijn mond, haaruitval en afentoe griep)
Ik wil graag op een natuurlijke wijze mijn weerstand verhogen en vraag me af wat hiervoor de beste manier is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
geen van die 3 werkt, zorg eerst eens voor voldoende rust en beter eten. Blaren in je mond en haaruitval zijn tekenen dat je voeding niet goed is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tegen de wondjes in je mond kan je spoelen met sole. Na aanleding van je vorige vraag van 4 maanden geleden:
fytinezuur

Antwoorden (1)

Een verminderde weerstand is vaak een optelsommetje van verschillende factoren.
Er zijn dus 1 of meer oorzaken.
Ergens is er dus iets mis met je lichaam. ( kan van alles zijn)
Of er is iets mis met je psyche ( stress, burnout enz. )
Zo maar iets innemen heeft dus weinig zin, zolang je niets hebt gedaan aan de veroorzaker van je problemen.
Zeer belangrijk voor je weerstand, is een regelmatig leven, gezond eten, voldoende drinken en voldoende buitenlucht en beweging.
Ook zou ik even langs je dokter gaan voor advies/ onderzoek.
Als je dat allemaal niet wilt, zou ik gaan voor honing met kaneel, die heeft de meest brede werking.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Prima tips, Ed!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi,
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben zelf heel erg met gezonde voeding bezig.
Geen suiker en tarwe maar wel koolhydraten, groentes en fruit ( elke dag)
Ook maak ik regelmatig smoothies en bak ik gezonde tussendoortjes
Ik eet zeer afwisselend heb een regelmatig leven slaap voldoende en sport 3 keer per week.
Ik voel mezelf doorgaans altijd super fit maar tussendoor heb ik vaak dit soort momenten.
Ik slik daarvoor een multi b complex en extra ijzer omdat ik dat in de menstruatie periode heel hard nodig heb.
Uiteraard als het te lang zal aanhouden zal ik een dokter bezoeken om een keer bloed te prikken, maar tot die tijd hoopte ik om het op een natuurlijke manier op te lossen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijk me dat lichamelijke klachten nu wel afvallen, maar dat weet je nooit zeker.
Gelukkig leef je erg gezond.
Zou kunnen zijn een silicium te kort.
Even opzoeken of je klachten daar bij horen. Zou ook nog steeds kunnen en dat is stress!
Daarbij horen de klachten -------concentratie verlies, slaap problemen, in de ochtend moe waker worden, weinig eetlust, haaruitval, aan het eind van de dag totaal uitgeblust voelen, nergens geen zin meer in hebben, futloos voelen, geen plannen meer kunnen uitvoeren, wel willen, maar niet kunnen, regelmatig een griepachtig gevoel, maagklachten, verstoorde stoelgang.