Wat te doen tegen stekende pijn in mijn pols?

In december 2012 heb ik met gym door een val het kopje van mijn ellepijp aan de kant van mijn hand gebroken. In december 2013 is mijn strekspier in mijn hand/pols deels gescheurd na een vechtpartijtje. Sinds een week heb ik nu last van stekende pijn in mijn pols/hand op die plekken. Zou die stekende pijn iets te maken hebben met die dingen hierboven? En moet ik dit nog even afwachten of toch even langs de huisarts gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan iets te maken hebben met je eerdere kwetsuren. Een stekende pijn wordt vaak veroorzaakt door een beschadigde zenuw, wat inderdaad mogelijk is bij het scheuren van een spier of een breuk in het bot. Om deze pijn te verminderen of weg te krijgen is een bezoek aan de huisarts nodig, deze kan je pijnstilling en/of fysiotherapie voorschrijven, nadat hij/zij de oorzaak van de pijn heeft onderzocht, want mogelijk is het geheel iets anders dat de pijn veroorzaakt.