Ja, nadat je het eenmaal hebt gehad ben je normaal immuun.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nee, ik zat fout. Er is slechts gedeeltelijke immuniteit mogelijk maar 1 keer gehad verkleint de kans wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, helaas ontstaat tegen deze ziekte geen immuniteit. Mensen kunnen meerdere keren krentenbaard krijgen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook volgens de informatie op de site van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu staat dat tegen krentenbaard geen immuniteit ontstaat, dus het antwoord van Nero2 is onjuist.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oei, ik vond het omgekeerde? Was mijn bron onbetrouwbaar?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Nero: ik heb eens gekeken en vind (gek genoeg) krentenbaard.info niet erg sterk over komen. Maar goed, als je zoiets online zet maar niets eens onderscheid kunt maken tussen virussen en bacteriën, ben je mij al snel kwijt.
Het verhaal op Wikipedia vind ik wat sterker, maar de formulering over de immuniteit is wat misleidend. Krentenbaard komt bij volwassenen minder voor dan bij kinderen, maar dat komt niet doordat er specifieke immuniteit tegen de krentenbaard is opgebouwd, maar omdat volwassenen nou eenmaal een sterker immuunsysteem hebben.
Amadea
9 jaar geleden
Gelukkig maar, want het was een ellende toen wij klein waren en impetigo hadden. Na het inzalven verpakt in verband zagen we eruit alsof we een groot ongeluk hadden gehad. Iedereen medelijden met ons, dat wel.
Poet
9 jaar geleden
+ RIVM heeft altijd gelijk!
Mijn broertje heeft het nu al een stuk of 5 keer gehad hij komt er maar niet
vanaf dus nee je kunt niet immuum worden voor krentenbaard