Waarom krijg ik keelpijn als ik intensief beweeg en dus snel ademhaal?

Als ik een stukje hard ga fietsen of ik zit op het roeiapparaat in de sportschool en beweeg intensief, dan krijg ik een brandende pijn in mijn keel. Nadat ik stop met het intensief bewegen verdwijnt het langzaam, maar het kan soms wel half uur duren. Het is best irritant, weet iemand waarom ik die keelpijn krijg en of er wat aan te doen is?

Ik ben niet verkouden en heb ook geen keelontsteking of iets degelijks.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
27.6K

Het beste antwoord

Als je door je mond ademt, dan wordt je mondholte en keel droger, dit kan een pijnlijk gevoel geven. Je moet anders gaan ademhalen tijdens het bewegen, door je neus in en door je mond uit, dan heb je er minder last van. Doe dat niet alleen tijdens het sporten, maar maak er een gewoonte van. Op het begin zal het wat moeite kosten, maar dat wordt steeds minder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de tip, ik ga er aan denken.

Andere antwoorden (1)

Ben je er ooit achter gekomen wat het is ? Ik ervaar nu precies het zelfde
Met vr gr
Willem