Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wie heeft hier ervaring en/of tips met de CPAP (neusmasker)?

Sinds zeer kort heb ik een CPAP en logisch dat dit "moet wennen" !
"blackbox" is juist ingesteld in ziekenhuis eergisteren , maar ik wordt alsnog vaak wakker en moet vaak plassen OF de slang zit zo vol met condens dat er kabaal uit ding komt ;)

Slang op temp brengen in warm bed lukt me niet en zou ook snel weer koud worden )ik ventileer ook goed in huis elke nacht). Las al over fleece hoesjes maar kan ff duren als ik deze nog moet bestellen!

Andere vraag is : binnen hoeveel tijd kan je gaan merken dat je meer energie krijgt en komt de normale stofwisseling ook weer op gang?
Maw : hoe werkt herstel van de meeste klachten van "ernstige" apneu en gevolgen?
(deze is het : https://www.mediqtefa.nl/images/dynamic/tefa/download/Remstar%20Pro%20C-flex%20Users%201059709.pdf (vooralsnog)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik heb ervaring met de cpap. namelijk 5 weken lang iedere avond mee liggen stoeien en nooit mee kunnen slapen,sterker nog m'n nachtrust werd alleen maar slechter. toen heefd m'n longarts 'n MRA beugel geadviseerd en met succes. ik slaap er inmiddels zo'n 10 maanden mee. zonder probleem. van 20 ademstops per uur tot 3 per uur gemeten op het slaapcentrum. overleg eens met je longarts. succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100