terugkerende schouderklachten, oorzaak?

Telkens heb ik een terugkerende klacht aan m'n schouder, ik kan mijn arm niet boven mijn schouder krijgen zonder hulp van andere arm. Ik probeer het zo goed mogelijk te laten herstellen als het weer zo ver is, maar kan niet stil zitten en ga weer dingen doen die denk ik niet heel handig zijn met zo'n schouder. (sporten, opdrukken enz.) Op gegeven moment was het zo erg, kon ±2 maanden niets doen. Het ging beter, maar de stekende pijn die er ook was, ging niet weg. Ben toch het sporten weer gaan oppakken, maar na ±1,5 maand is het weer raak. Zit nu al 3 weken thuis zonder te sporten. (inc. ibuprofen en die reutemeteut)

Zou iemand hier iets op weten dat het over gaat/pijn verminderd/oorzaak?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Wat zei de fysiotherapeut?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kon niet een oorzaak vinden =(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geïrriteerde pees? Daar heb ik driekwart jaar mee lopen sukkelen voordat de fisio hem, met 3 x goed pijn doen, in de 'genees'-stand kreeg. Anders toch maar eens foto's laten maken!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je hem niet boven je hoofd tillen vanwege pijn, vanwege spierzwakte of vanwege stijfheid?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pijn en de stijfheid is het probleem...

Antwoorden (1)

Er eindigen allerlei spieren als pees op de schouder. Controleer of de klacht door een stijve pees veroorzaakt wordt. Zo ja, dan zou een fysiotherapeut je kunnen helpen.