Wat is er met mijn gehoor?

Ik heb nu al een maand ongeveer last van een probleem.
als ik wakker wordt dan zit mijn rechter oor dicht. ik hoor dan vrij weinig met die kant. Vaak dan gaat die weer open en hoor ik normaal na een tijdje. Maar vandaag dus even niet.....

En ik heb in de afgelopen maand al met wattenstaafjes gekeken, en dan blijkt er soms een rode kleur uit men oor te komen. lijkt me niet goed.

wat is verstandig om te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Rode kleur? bedoel je dat je bloed, opgedroogd bloed uit je hoor haalt?
Een wattenstaafje kan een gevaarlijk ding zijn als je er niet goed mee omgaat.

Waarom een maand wachten als je ergens last van hebt... Wat je had kunnen doen is een beetje olie in je oor druppelen en het soepel krijgen en houden, want bij een dicht oor is het vaak oorsmeer dat in de weg zit, opgedroogd is en de vrije doorgang verhindert.
Maar dat moet geen maand duren... in een week moet dat normaal gesproken verminderd zijn. Nu lijkt mij dat je even met de assistente van de huisarts belt en vraagt of je een afspraak moet maken of zoals gezegd, mij is dit gebeurd, eerst een paar dagen moet druppelen met olie, om het zacht te maken waarna vermoedelijk je oor door gespoten wordt.
Ik ben geen arts dus bel eerst en vraag advies.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja ik heb geen idee wat de rode kleur is ik vermoed iets van bloed. Maargoed normaal dan hoor ik weer goed na een tijdje maar nu blijft men oor 20 % ofzo heel vervelend. Ik heb een afspraak gemaakt dus even afwachten wat ze zeggen. (en de reden dat het een maand duurt is, omdat ik nooit naar de huisarts ga. dus er moet al heel wat zijn wil ik ernaartoe)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een 'flauwekul'-griepje hoef je ook niet naar de huisarts, maar bij aanhoudende doofheid en [opgedroogd] bloed uit een oor moet je wel eerder gaan hoor! En je kunt altijd even bellen en vertellen wat er aan de hand is, daar is niks mis mee.