Wat kan de oorzaak zijn van snelle misselijkheid na galblaasverwijdering?

Ik zal eerst even het hele verhaal geven. (Man, 20 jaar, 1.88m).
Begin januari werd ik van het ene moment op het andere ineens erg misselijk. Ik voelde me ook ineens opgeblazen. Na een week denken dat het een griepje was naar de huisarts gegaan. Geen uitslag. Dit nog een aantal keren gedaan, tot ik na bijna 2 maanden voor een echo naar het ziekenhuis mocht. Op die echo was in de galblaas wat klein gruis (hele kleine galsteentjes) en wat sludge (wat dikker gal) te zien. Naar aanleiding hiervan ook nog een CT-scan laten maken. Niet veel bijzonders op te zien, maar naar aanleiding van mijn klachten de galblaas toch maar verwijderen via kijkoperatie.
Dat ding verwijderd, waarna bleek dat deze om onbekende reden chronisch ontstoken was. Na wat weken rustig aan gedaan te hebben toch maar weer school opgepakt. Ik merkte nog wel dat ik snel misselijk werd, maar ging ervan uit dat dit over zou gaan. Ondertussen 2.5 maand na de operatie hier nog steeds last van. Ook alweer naar de dokter geweest en mag binnenkort weer voor een echo.
In 6 maanden ben ik trouwens ook 25 kilo afgevallen door niet vet en weinig suikers te eten en kleine hoeveelheden. Ik woog 105 kilo, nu 80. Ik ben 1.88m lang.
Maar ik dacht, misschien herkent iemand dit en kan mij misschien wat tips of iets geven dat ik misschien ook bij de dokter aan kan geven.
Dus nog even de vraag: Wat kan de oorzaak zijn dat ik nog steeds snel misselijk ben na de verwijdering van mijn galblaas?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
19.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heey hooi, Ik heb precies hetzelfde.
Ik ben iedere dag na alles wat ik eet, kots en kots misselijk en vrijwel direct dat ik dan moet overgeven, ik ben 24 jaar en ook bij mij hebben ze hem verwijderd.
Ik heb medicatie gehad tegen de misselijkheid maar, dat helpt voor geen meter!! Dus ik weet hoe je je voelt

Antwoorden (1)

Ik ben ook nog lang misselijk geweest na de verwijdering van mijn galblaas. Bij mij helpte het om een appel te eten en er goed op te kauwen. De zuren in de appel maken je maag rustig. Je hoort ook wel eens dat mensen niet goed tegen de narcose kunnen en daardoor na afloop nog langdurende klachten hebben. Ik zou ze in het ziekenhuis ook even laten kijken naar je galwegen. Bij een enkele galblaasoperatie worden die beschadigd, alleen de klachten zijn dan vaak veel erger. Je weet maar nooit, heel veel succes ermee!