Is het mogelijk een grote moedervlek op je hoofdhuid te laten verwijderen met behoud van je haar op die plek?

Heb in 2009 mijn huisarts laten kijken naar een ruw aanvoelend plekje op mijn hoofdhuid: hij gaf toen aan dat het geen kwaad kon.
Inmiddels is de plek 2 bij 2 cm, en is gaan jeuken.
Terug naar de huisarts, die aangaf dat het een moedervlek was, en dat er bij verwijdering een soort huidtransplantatie plaats zou moeten vinden.
Ik vrees voor een kale plek op mijn hoofd!
Wat zijn mijn opties?

Ik heb me laten doorverwijzen naar de dermatoloog, maar dat duurt nog even.
Wellicht iemand die hier ervaring mee heeft of meer over weet?

Rieneke1
9 jaar geleden
18.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen idee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de jeuk niet te erg is, zou ik wachten wat de dermatoloog zegt...Huisartsen verklaren iets al snel voor een moedervlek, terwijl het ook heel goed iets anders kan zijn. Dermatologen hebben vaak toch even dat beetje meer specialisme dat het verschil kan maken...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom wordt je niet doorgestuurd naar een plastisch chirurg, zij mogen dit soort ingrepen ook doen.

Het beste antwoord

Soms kan door handig snijwerk de hoofdhuid wel wat worden opgerekt en handig worden dichtgemaakt zonder transplantatie en zonder gekke kruinvorming. Heb ik zelf ooit gehad met een soort moedervlek die groter was dan de jouwe. Ik was toen wel jonger (plm 10 jaar) dus in hoeverre het verellijkbaar is weet ik niet.
Maar ik zou het iig aan een specialist voorleggen (dermatoloog, plastische chirurg)
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Dermatoloog is zodanig handig dat hij/zij hier een mooie oplossing voor heeft.
Het lijkt er op dat je geduld dient te hebben.

Het is niet voor niets dat de dermatoloog de ingreep doet en niet de huisarts, dus mogelijk zal er niet een huidtransplantatie plaats vinden waarbij een kale plek ontstaat, maar een iets anders.
De dermatoloog zal dit wel een interessante uitdaging vinden.