wat te doen als je pijn krijgt tenzij het hardlopen?

Beste,

Sinds enkele maanden doe ik weer aan hardlopen heb het vroeger erg vaak gedaan en heb het nu weer opgepakt.
Ren eigenlijk nooit zonder pijn(vroeger had ik dit ook), ik dacht altijd gaat wel over.. maar niet echt dus, de eerst 5km heb ik altijd erg pijn in me onderbenen (net nadat ik heb afgezet)
dit doet best pijn maar dat bijt ik dan door heen en na een kilometer of 5 gaat het langzaam weg iemand een idee wat het is?

En heb ik al zon 2 jaar last van me lies (NA het hardlopen) niet dat het extreem veel pijn doet maar meer een irritante pijn, het rare vind ik dat ik hier tijdens het hardlopen geen pijn van heb alleen als ik stop dan voel ik het opkomen.

Extra informatie:
2/3x per week hardlopen 10km
+1x voetbaltraining/wedstrijd (6-minuten)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Heb je wel goede schoenen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar heb je pijn in je benen, aan je scheenbenen soms, de voorkant?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gaan fitnessen? Of vind je hardlopen zo leuk, dat je het er voor over hebt?
Heb je er met voetbal ook last van?

Antwoorden (2)

Misschien helpt een kleine opwarming van te voren? Wat rekken en strekken. En het kan ook helpen dat je in je duimen knijpt tijdens het hardlopen, dat heb ik ooit eens gehoord. Het uitproberen waard toch.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het in je scheenbeen is, is het waarschijnlijk 'shint pijn'. Je kunt er iets tegen doen, door iets pal onder je knie te bevestigen, redelijk strak, over een bepaalde spier die vanaf je knie naar beneden loopt.

Hieronder, de eerste url laat zien waar je pijn kan zitten, en wat en hoe je iets kunt bevestigen onder je knie.

Ik vraag me trouwens af, als je kennelijk een behoorlijke tijd niet hebt hardgelopen, waarom je met 10km begint. Als de pijn niet over is na zo'n 10, 15 minute te hebben gelopen zou ik niet doorlopen, maar kalm aan beginnen en het per een paar dagen opvoeren.

Ook zou ik eens bij een dokter langs gaan...