Hoe komt het dat ik sneller vermoeid ben als ik veel pijn heb?

Ik heb al tijden last van mijn vinger, maar ook als ik migraine heb, heb ik erg last van vermoeidheid, kan ik veel minder hebben.. dus hoe komt het dat een mens sneller vermoeid is door pijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

pijn verdragen kost energie.vandaar vermoeidheid.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat roept natuurlijk de vraag op waarom het energie kost. En ook of het wel waar is, want waarom val je niet af als je langdurig pijn hebt? Je zou overgewicht kunnen tegengaan met een wasknijper, als het zo simpel was. Maar misschien bedoel je geen fysieke energie. Van ergens over inzitten val je ook niet af(*), maar je wordt er wel moe van. (*) sommige mensen wel, en in extreme gevallen misschien wel iedereen. Maar dan eten ze waarschijnlijk minder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is vaak ook zo (maar dan met pijnen als bijv. buikpijn en pijn in de zij) dat je dan bewegingsdrang hebt. Daar word je natuurlijk ook doodmoe van. Althans, dat heb ik dan altijd.