Ik ben slachtoffer van een steekpartij geweest, kan ik hierdoor schade aan mijn zenuwen hebben opgelopen?

Ik ben voor een kleine 2 weken terug 2 keer in mijn rug gestoken. Artsen hebben die avond nog gekeken of er geen vitale delen geraakt waren, gelukkig was dit niet het geval. Het aparte is wel dat ik op een plek onder in mijn rug (waar ik niet gestoken ben) al sinds het incident een dood gevoel had wat in de loop van de afgelopen herstel tijd ook een soort pijn is gaan doen, het voelt als een huidirritatie maar als ik het aanraak dan voel ik mijn vinger niet echt. Echter ziet mijn huid er ook prima uit. Helaas kan ik geen jas aantrekken of iets wat strakker zit zonder dat ik continu een soort schurende pijn voel, maar als ik deze pijn al 1,5 weken heb, en dat het daarvoor alleen helemaal dood aanvoelde, dan kan het dus zijn dat er een zenuw beschadigd of kapot is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan. Er hoeft maar een hele kleine zenuw geraakt te zijn en je kunt een dood gevoel ervaren. Ik heb dit zelf na een operatie.
Poet
10 jaar geleden
Vraag even de dokter dan
Ritsuka
10 jaar geleden
Kan zeker beschadigd zijn, heb ik na een operatie, doet zeer met koud en vochtig weer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar de dokter en evt verwijzing naar zkh. Alles uitzoeken en alles vastleggen, mócht het nog eens een rechtszaak worden...

Het beste antwoord

Ten eerste: wat een vervelende ervaring voor je! Sterkte met het verwerkingsproces.

Om je vraag te beantwoorden: ja dat klinkt als een zenuwbeschadiging. De oorspronkelijke doofheid verandert nu in pijn doordat de zenuw overgevoelig wordt en lichte (normale) prikkels nu als pijnlijk worden ervaren.

In de tweede bron die ik heb toegevoegd wordt duidelijk geadviseerd hiermee naar de behandelende (huis)arts te gaan.