Allergische reactie gehad op iets, hoe snel moet medicatie baat hebben?

Ik heb een heftige allergische reactie gehad op woensdag(begonnen)
Gisteren heftiger geworden naar huisarts gegaan.
Kuurtje
Gisteren gestart 5 dg travigil
Vannochtend begonnen met prednisolon 30mg
Eventueel triamciamcinalon crème op huid Max 100 gram per week tubes..

Jeuk heftig en rode vlekjes op mijn lichaam.
Vooral armen buik borsten schouders nek hoofd.
Benen vallen mee!
Slaap slecht word wakker van het jeuken.
De ene moment zat het ietsje weg, en de andere komt het weer heftiger op.
Ik douche op advies koud /lauw.

Dol word ik!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Met antihistamine-tabletten is de ellende binnen een half uur voorbij. Ga maar gauw, ik weet waar je het over hebt. Ga maar naar de week-end dienst. Niet wachten tot maandag.
Volgens mij kan je ook eerst bij de apotheek langs, want voor die tabletten heb je geen recept meer nodig en zij kunnen je ook goed adviseren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie dat ik vrij laat ben met een antwoord. Ik heb die anti-histamine altijd bij me. Eenmaal last gehad, kan het zomaar toeslaan bijvoorbeeld op vakantie.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Travigil heb ik normaal ook altijd bij me , maar nu heeft arts gezegd
5 dg Is niet zomaar een allergie tabletje,
Het is wel op recept. Andere allergie tabletten moest ik nu stoppen die slik ik normaal dagelijks. Op recept trouwens.. Word nog steeds niet minder.
Soms iets meer het meer zakt wel af.
Weekend dienst vind ik wel overdreven, wacht wel tot maandag
Ivana
10 jaar geleden
Bij mij heeft de arts met een scalpel naast me gezeten omdat ik bijna geen adém meer kon halen. Vandaar dat ik zei dat je naar de weekend dienst moest gaan. Dat is ook de reden dat ik altijd die tabletten op zak heb. Sterkte met de jeuk, dat is nog het ergste.