Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan je door slapen op een reflexkussen/matras van de anti refluxpillen afgeraken?

Stel je hebt last van reflux. De arts schrijft je zuurremmers voor met de nodige nevenwerkingen.ik vraag me af stel dat je slaapt op een antirefluxkussen,of matras kan je dan stoppen met de medicatie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

"Was het maar waar" zou ik bijna zeggen ;) Wel is een dergelijk kussen of matras NAAST de medicatie aan te bevelen, of een bed kopen/vinden die al een verstelbare bedbodem heeft, met knieknik bij voorkeur. Laatste heeft als voordeel dat je de onderrug minder belast en sommigen krijgen dan minder rugklachten erbij... De maagzuurremmers leggen een 'laagje' aan op de maagwand EN het vermindert e aanmaak van zuur in de maag, zodat - als er onverhoopt een reflux optreedt- een betere bescherming is. Net als bijna alle andere medicatie heeft het bijwerkingen en blijft het een "lapmiddel"...maar ja ... "wat is dan erger of gevaarlijker" ? Het middel of de kwaal ? ;) Bron: eigen ervaring (meerdere defecten van o.a maag en aangeboren) en latere uitleg arts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100